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Upgrade Throttle body polo 1.4 16v AFH

NatZanb
  • Themenstarter

Hi to all from italy... sorry form my poor english, but my deutsch ist sclechste...

by the way...

i would like to know if there's a possibility to fit a bigger throttle body "plug & play" for polo afh.... what do u think?



i'll just translate for the german users:

Er möchte wissen ob es eine größere Drosselklappe für den AFH Motor gibt, die plug&play passt.


NatZanb
  • Themenstarter

thanks... i can read germany but i cannot write it...



some guys say that the throttle body from a golf 4 2.0 fits.


NatZanb
  • Themenstarter

is the throttle body of the golf 4 2.0 operated by cable?


NatZanb
  • Themenstarter

there' s advantages from a bigger throttle body on polo afh? any news around here of someone do the mods?


Somebody took a wider throttle valve on another motor, read it a few days ago but cant remember what model it was (an edged model , 2f or so i think).
All in all he measured that it wasnt really worth the effort/money.

What do you expect and what are your future plans for your setup?


Golf 4 2.0 Throttle Body has the same Size

I think theres no bigger one which will fit plug&play.


NatZanb
  • Themenstarter

thanks... to all...

i'm going to searcing into a car cruscher.... maybe i find something...

with my motorbike i go up from standard 2x38 carbs to 2 x 40 flat carbs... and difference are .... i think 10-15%.... impressive...

the destination of my tuning is...

4-2-1 raceland mainfol
dekat
stright middel exhaust
sport end exhaust
remap on dyno

thats all...



Hat die Drosselklappe vom VR6 auch nur eine 56mm Stauscheibe verbaut ?


Zitat:

dekat
stright middel exhaust


What are your local laws according to emission limit values?
In germany you could get into serious trouble due to tax fraud

Zitat:
with my motorbike i go up from standard 2x38 carbs to 2 x 40 flat carbs... and difference are .... i think 10-15%.... impressive...


But still the question - is it enough bang for the buck?

Zitat:
VR6 auch nur eine 56mm Stauscheibe

Ich meine mal was von 60 gelesen zu haben - aber das war wahrsch. Gehäuseaussendurchmesser. Jetzt noch 1mm Materialstärke weg und du wärst bei ~58 Stauscheibendurchmesser.
Aber nicht mal hörensagen, also besser nochmal genau wen fragen der Ahnung davon hat


ich werde morgen mal VR6 messen, haben da noch 2 mit bowdenzug-gas liegen.
ich dachte aber an ne 60er drosselklappe. die wandstärke beträgt ja auch nicht nur 1mm sondern wesentlich mehr... 3-5 oder so.


NatZanb
  • Themenstarter

Zitat:

What are your local laws according to emission limit values?


of course.... not allow this mods... but i live in a small village without many trouble for this...

Zitat:
But still the question - is it enough bang for the buck?


for the bike ... i think yes... for the car... maybe how much bucks...

of course i'm going to value this mods only with used parts...

for example the 4-2-1 raceland mainfold i have bought on line used for 60 euro... i find a supersprint end with decat by CSC used but like new for 140 euro...


Zitat:

but i live in a small village without many trouble for this

Anyway - pay attention and maybe reconsider it if its worth

Watching the cost-benefit ratios is always good - not just related to money


Größere DK gibt's genug, ABF z.b. die werden aber nicht plug&play passen..

Die größere DK alleine wird eh nicht wirklich was bringen.


Zitat:

Die größere DK alleine wird eh nicht wirklich was bringen.

Das befürchte ich auch dass sich das lohnt - wobei er ja mutmaßlich ausm Mopped schon fühlbar Leistung geholt hat.

Er wills eh machen, also lehn ich mich nach den Warnungen zurück und beobachte ^^


beim mopet bringt es aber nur was wenn die vergaserbedüsung angepasst wird. also müsstest du den spritdruck anpassen.


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